Versnellingsbak

4 reacties

Merk
Citroën
Model
Xsara
Type
Onderwerp
Motorcode
1,6 i 16V
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 29-12-2008 20:56

[118702]Tijdens de rit was terugschakelen naar 1 en 2 ineens niet meer mogelijk. Ook inschakelen bij stilstand niet meer. De overige versnellingen werken normaal.

Op weg naar de garage bleken 1 en 2 weer normaal te werken.

Nu, een paar 100 km verder, treedt het probleem opnieuw op.

De 2de versnelling is helemaal niet te benaderen. De pook kan wel op de plaats waar de 1 hoort komen, maar kan dan nog links rechts bewogen worden alsof hij in neutraal staat.

Ik hoop dat iemand dit euvel herkent en bovendien de oplossing weet.

Bij voorbaat mijn dank