Software Mondeo 2.2 TDCI (150pk)

8 reacties

Merk
Ford
Model
Mondeo
Type
Onderwerp
Elektronica, Motor
Motorcode
2.2 Tdci
Eerste inschrijving
januari 2006
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 31-12-2008 17:50

Heb in een domme bui een software update toegepast in een Mondeo 2.2 TDCI van 2006.

Nu start de motor als hij koud is wel direkt, maar loopt eerst 600 toeren waarbij het dynamo lampje en motorstoringslampje branden. Je kunt dan ook geen gas geven, bedoel: de motor reageert hier niet op.

Na een seconde of 6 begint hij goed stationair te lopen en gaan de lampjes uit. Dan kun je ook gewoon gas geven. Hij rijdt dan verder perfekt en start ook goed als hij warm is.


Heb de verstuivers opnieuw ingeleerd maar dat hielp niks. Hij heeft ook geen storingscodes.


Ik weet niet welke software er in zat toen hij goed liep, en ben in alle drukte vergeten op te schrijven welke software er nu inzit. Ik weet dat is héééél dom en ik weet dat als hij goed loopt je niet zomaar software updates moet uitvoeren...... maar ik heb het wel gedaan....


Wie kent dit probleem en hoe kan ik er achter komen welke software er in zat?


Groet, Willem