Geplaatst: 24-11-2008 21:57
Beste,
ik heb een probleem met een Renault Scenic van 2002 1900DCI.
Bij gewoon weer is er geen probleem en gloeit de wagen normaal voor. Maar als het kouder dan +- 5graden buiten is en je zet dan contact op dan gaat het lampje van de voorgloeing NIET branden , waardoor de wagen dus niet (normaal) kan starten. Gebruiken we startpilote dan start deze natuurlijk wel. Hier zit duidelijk een probleem met de voorgloeing, de gloeikaarsen zijn al vervangen. Maar het gekke ervan is dat als het 'warmer' weer is er geen enkel probleem is. Je zet contact op, lampje gloeing gaat aan ,dooft en start normaal. Alleen bij koude vormt zich een probleem. Iemand dit gekke voorval al eens voorgehad .
Vriendelijke groet