Loopt op 3 cilinders

5 reacties

Opgelost

Merk
Renault
Model
Espace
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Benzine

sasa

Lid sinds: 05-12-2025

Bijdragen: 4

Geplaatst: 05-01-2009 19:37

Beste leden

Sinds laatste tijd loopt onze espace niet lekker stationair. Naar mijn gevoel is cilinder 4 buiten werking. Bij stationair schud de motor aardig en binnen voel je het ook. En je hoort gebrom alsof de uitlaat lek is, maar is niet lek. Ik heb ook geen idee of hij tijdens het rijden gewoon wel werkt. Is dit te checken?

Ik heb de bougie vervangen, maar geen verandering. Bougie kabel knettert gewoon en heb hem ook van de bobine afgehaald en die vonkt ook gewoon. Echter als ik de bougiekabel van de bougie( cil 4) haal, merk je geen verandering in het lopen van de motor, terwijl ik een andere pak meteen merk.

Hierdoor was mijn conclusie dat er iets mis is met cilinder vier.

Op internet ook wat kunnen terug vinden dat het probleem bekend is bij espace van dit bouwjaar en dat cilinder 4 problemen geeft(overigens hier op amt ook iets kunnen vinden.)

Weten de experts misschien wat ik verder kan doen ? Vacuumlek, moet ik hem laten uitlezen.?

Hoor graag van jullie.

Thx

Sasa