Geplaatst: 29-12-2008 14:32
Ik heb een Seat Altea 1.9 TDI uit 2004 met 200.000 km op de teller. Mijn 1 jaar oude gereviseerde turbo heeft het begeven tijdens de vakantie. Eerst voelde ik dat het vermogen wegviel en later hoorde bij het gas geven een suizend geluid. Ik kon nog wel op lage toeren verder rijden naar een veilige plek om de ADAC (duitse ANWB) te bellen. Deze heeft de turbo slang ontkoppeld en zei dat het aan de verdeler van lucht en olie lag. Advies: rustig doorrijden, max 120 km/u en na het weekend naar de Seat dealer. Na 5 minuten begon de auto te ratelen en te schudden, ben weer gestopt en trof een zwaar vibrerende motor onder de kap aan. Uiteindelijk is de auto weggesleept en kreeg ik vervangend vervoer. Volgens de duitse garage kwam er bij verder onderzoek ook nog eens veel rook uit de uitlaat en hebben ze besloten om hem naar Nederland op transport te doen.
Kan iemand mij vertellen wat mij te wachten staat met deze ellende?