Olielampje transporter 1.6td

7 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Transporter
Type
Onderwerp
Motorcode
1600td
Eerste inschrijving
januari 1988
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 01-01-2009 20:54

[118885]Ik heb een transporter 1.6 td uit 1988. als ik de motor start niks aan de hand. zodra ik het gas intrap en weer los laat en de motor weer bij stationair toerental is gaat het olielampje knipperen en zoemen. pas als ik de motor opnieuw start is het lampje weer uit. maar zodra ik gas geef weer precies hetzelfde.

de oliedruksensoren zijn vervangen en de tellerunit al. als ik de stekkers van de sensoren af laat en ik start de motor is het precies het zelfde. iemand een idee?? je zou zeggen dat het dan niet in de motor zit.