slaat af onder het rijden en slaat ook weer aan

6 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Polo
Type
Onderwerp
Motorcode
1.4MPI
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 26-11-2025

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 07-01-2009 22:41

[119339]halo heren / dames

graag hulp bij het volgende, sinds enige dagen slaat mijn polo onder het rijden of bij stationair draaien af, voorafgaand zijn er geen waarschuwingen, hij loopt of slaat in eens af.

als hij tijdens het rijden afslaat en ik trap de koppeling niet in blijft mijn toerenteller werken, check engine lamp brand NIET , soms rolt de auto uit van 80 km/h tot 10 kmh en slaat dan weer aan, ook dan brand er geen check engine lamp en heb ik direct weer vol vermogen.

als de motor uitvalt branden er geen lampjes, pas als het toerental 0 is gaan gebruikelijke accu lamp en olie druk branden.

de auto is 100% origineel, geen zaken bijgebouwd, auto heeft slechts 42000 km gelopen, brandstof tank zit vol.

ik denk zelf dat of de voeding naar mijn ontstekingsmodule wegvalt of de voeding voor de injectoren weg valt, kan iemand mij vertellen of dit vaker voorkomt en of dit middels een relais geschakeld zit en waar deze zich bevind

ik zit midden in een verhuizing en heb momenteel geen tijd om dit op mijn gemak uit te pluizen.

goede hulp is dan ook zeer welkom.

MVG, Rene