Geplaatst: 18-04-2009 12:39
[126954]hallo
probleempje volvo. als je de auto koud start staat de temperatuur netjes onderin en loopt ook netjes op tijdens opwarmen. als je dit controleert met diagnose apparatuur is dat goed. als je een minuut of 10 rijdt loopt de temperatuur wordt de wisselvallig op en dat zie je ook op je diagnose apparaat om vervolgens diep in het rood te komen staan en op het diagnose apparaat staat de temperatuur dan op 143 graden. als je de werkelijke temperatuur meet is die bij ingang van de radiateur 80 graden en bij uitgang 40. je kunt er de dop van de radiateur rustig afdraaien en dan blaast die nauwelijks druk af. als je de weerstand van de temperatuur sensor meet is die als die warm is ongeveer 270 ohm. wie kan mij helpen.
bvd rené