te veel druk opbouw in het koelsysteem

2 reacties

Merk
Ford
Model
Transit
Type
Onderwerp
Motorcode
2.4 duratorq
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 20-04-2008 14:47

[103147]hallo,

ik ben bezig met een transit uit 2001 met het volgende probleem:

de motor werkt goed tot 3000 toeren ga ik hier overheen bouwd het koelsysteem teveel druk op

de temperatuur blijft goed en heb ook geen koelwaterverlies tijdens het rijden

als ik de auto uitzet blijft het systeem op druk en via het overdruksysteem word er dan wat koelvloeistof uitgegooid

het hele koelsysteem werk goed geen verstoppingen of zoiets

met een draaiende moter komt er af en toe een luchtbelletje in het expansievat omhoog dit word erger boven de 3000 toeren

ergens komt lucht het koelsysteem in

wie kan me verder helpen met de zoektocht

het gaat om een achterwielaangedreven transit dus stuurpomp en waterpomp zitten gescheiden