Geplaatst: 20-04-2008 14:47
[103147]hallo,
ik ben bezig met een transit uit 2001 met het volgende probleem:
de motor werkt goed tot 3000 toeren ga ik hier overheen bouwd het koelsysteem teveel druk op
de temperatuur blijft goed en heb ook geen koelwaterverlies tijdens het rijden
als ik de auto uitzet blijft het systeem op druk en via het overdruksysteem word er dan wat koelvloeistof uitgegooid
het hele koelsysteem werk goed geen verstoppingen of zoiets
met een draaiende moter komt er af en toe een luchtbelletje in het expansievat omhoog dit word erger boven de 3000 toeren
ergens komt lucht het koelsysteem in
wie kan me verder helpen met de zoektocht
het gaat om een achterwielaangedreven transit dus stuurpomp en waterpomp zitten gescheiden