Geplaatst: 06-02-2008 11:30
[98438]ls.
deze wagen heeft heel enkel de volgende storing:
-Tijdelijke storing. Forse overslaande ontsteking in onbekende cilinders
-Tijdelijke storing. Forse overslaande ontsteking in cilinder nr. 3
Is nu een half jaar en 12000 km goed gegaan. Als het euvel zich voordoet dan brandt het diagnoselampje, melding storing uitlaat gas (op display) en loopt de motor op 3 cilinders. Als de motor 3 minuten uit staat en je start hem opnieuw dan is alles weer goed.
we hebben de bobine op 10864 vervangen, op 12654 zijn er speciale in- en uitlaat kleppen ingekomen, op 34903 zijn de BSI en de EBE geherprogrameerd, op 37842 is er een brandstof reiniger toegevoegd en nu 50179 weer dezelfde melding. Nu word er voorgesteld om een motor flush te doen....
Misschien iemand anders nog een goed idee? Zelf heb ik bij deze storing geen goed gevoel om te flushen. (denk niet dat het de oplossing is) Uiteraard zal het lampje dan wel weer enige tijd uitblijven...
alvast bedankt.