Geplaatst: 06-02-2008 21:38
Hallo,
Ik heb sinds de revisie/tuning van de motor (polo 6n 1.6 8v AEE 1999) een probleem,
De motor slaat slecht aan, als je hem helpt dmv licht gasgeven slaat hij beter aan.
Eventjes lijkt hij op 3 poten te lopen, bij stoplichten zakt het toerental te ver terug en schiet vervolgens door naar 1200rpm.
Dit herhaalt zich, het zagen. Ook wil de motor wel eens afslaan. De motor rookt bij koude toestand lichtelijk, grijze kleur stinkend naar benzine.
Ook is het verbruik toegenomen, maar of dat door een storing komt of door de tuning is nog de vraag.
Ik heb de gasklep gereinigd, wilde deze in basisstand zetten maar in 01-08-001 rechter blok (conditions) wordt 00010000 aangegeven zodat de run niet begint. Wat houdt precies deze 1 in?
Verder heb ik de bougies/rotor/verdeelkap en blauwe temp.sensor vervangen en alle filters.
Lambdasonde geeft tijdens stationair loop 0.85v aan in vagcom
Ik denk dat de meeste problemen worden veroorzaakt door de gasklep, maar ik kan deze niet in basisstand zetten.
Wie kan me helpen?
Mvg, Allan