Geplaatst: 17-02-2009 19:54
[122679]Hallo heren,
ik heb het volgende probleem:
punto 1.2
km stand 44000 origineel
klant kwam verleden week met de auto en de klacht dat deze olie lekte.
na korte inspectie ``zeek`` de olie uit de kop vandaan, bakzijde aan de voorkant.
kop gedemonteerd en er bleek dus een gebroken kopbout op die plek te zitten.
auto was heet geweest, dus kop gevlakt, klepsteelseals vervangen, koppakking vervangen, nieuw boutensetje, verse distri erop, verse olie met filter en de auto loopt weer als een zonnetje.
systeem ontlucht, koelsysteem afgevuld en even gevoeld of de kachel warm werd. deze werd alleen voelbaar warmer bij licht verhoogd toerental.
auto toch meegegeven aan de klant, maar komt na 4 dagen toch weer terug met de klacht dat de kachel niet warm wordt, waarbij ik opmerk dat het koelvloeistofnivo niet is gedaald in die 4 dagen.
vandaag heb ik nogmaals een nieuwe thermostaat gemonteerd omdat de slang vanaf de thermostaat naar de radiateur vrij snel opwarmd na een koude start.
tot heden nog geen verbetering en begin nu te twijfelen aan de waterpomp (kachel wordt wel ietwat lauw bij iets verhoogd stationair, maar na 44000km schoepen al versleten? lijkt me sterk.
nog steeds lucht in het systeem? dan had het koelvloeistofnivo toch gedaald moeten zijn na 4 dagen rijden met de auto lijkt me.
volgens de klant werkte de kachel prima voorheen.
als iemand wat weet mag hij/zij het zeggen.
bij voorbaat bedankt, Paul