**Zwarte pluimen bij accelereren**

3 reacties

Merk
BMW
Model
3-serie
Type
Onderwerp
Motorcode
M47N 2.0 TD
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 16-02-2008 14:26

[99106]Vrienden; deze keer heb ik zelf iets!

Mijn 320TD Compact heeft wat rarigheden. Nadat redelijk spontaan een turboslang van de intercooler is afgeplopt had ik zware rookvorming bij optrekken.

2.5 week later heeft mijn eigen dealer een hoop verzonnen maar weinig bereikt. Na het wisselen van LMM (zonder resultaat), verwijderen tuning, controleren/ reinigen in/iutlaatsysteem, vervangen carterventilatieklep, UGR en turbodrukregelaar blijft de auto roken. Wel minder (logisch na verwijderen tuning) maar nog steeds aanwezig.

Specifiek; warm rookt de auto bij deel/vollast bij 2000-2500 tpm. Niet een lichte nevel zoals gebruikelijk maar echt zwarte wolkjes.

Op mijn suggesties wordt niet erg ingegaan, auto staat bij merkdealer, en heeft geen storingsmeldingen.

IEMAND een gericht idee? Zelf snap ik het ook niet zo goed en verdenk DDE, Turbo of een sensor.

Mijn dank is groot!!!

Alex