lucht in brandstofleiding

5 reacties

Merk
Citroën
Model
Saxo
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 23-07-2008 13:44

[108517]Heb Saxo staan waar na enkele uren stilstand lucht in de brandstofleiding(aanvoer) zit. Na 50 meter rijden, in koude toestand, in iets hogere toeren,na wat schokken doet het probleem zich niet meer voor en lijkt het verdwenen. Vervangen zijn oa de brandstof aanvoerleiding, huidige brandstoffilter is afgesloten en een inline filter is geplaatst, in de tank is de bestaande slang met grove filter vervangen door een andere slang met terugslagklep, ontluchtingsbalg is verwijderd, voor de pomp is ook een terugslagklep geplaatst, verder rijd de auto goed.

2 mogelijkheden hou ik nog in gedachte:

lekke verstuiver

Stalen brandstofdrukleiding die zweet

Ik neem aan dat een van bovenstaande het probleem zou kunnen zijn, gaarne jullie visie en gedachtten,

grtz Jack