Slecht aanslaan bij warme motor, koud geen problemen

4 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Touran
Type
Onderwerp
Motorcode
tdi pompverstuiver 105 pk
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 18-02-2008 20:48

[99287]Hallo mensen

Het probleem is het volgende: de motor wil niet (slecht) aanslaan bij warme motor. Bij de koude start is 't bij wijze van spreken alleen al kijken naar de sleutel voldoende. Ik heb hier wel eens eerder problemen mee gehad dat 't de inspuitpomp was maar die zit hier dus niet op. Tevens valt op dat er ineens 1,5 l olie bijgevuld moet worden. Wordt normaal regelmatig gepeild (maandelijks, er wordt niet heel veel mee gereden), normaal geen problemen maar nu gaf hij aan dat 't olieniveau te laag was.

Ik heb zelf ook al zitten denken aan een temp. sensor maar misschien is het mogelijk dat beide dingen (slecht aanslaan en evt. olieverbruik) met elkaar in verband staan?

Ik heb verder nog nergens naar gekeken, 'k werd gebeld door eigenaar maar omdat het mij zo ook niets zegt vraag ik het hier.

Ik hoor graag of jullie hier een oplossing voor hebben

ps. is zo'n 2003 Touran nog uit te lezen met de standaard VAG-com of zit hier al canbus in?

mvg Henk Jan