olie uit uilaat

7 reacties

Opgelost

Merk
Citroën
Model
Xsara
Type
Xsara
Onderwerp
Motor
Motorcode
2.0 hdi automaat
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 14-07-2009 22:25

Klant rijdt al geruime tijd rond met zijn xsara automaat en verpreidt meer en meer zwarte wolken achter zijn wagen. De wagen verbruikt zoveel olie dat zijn kofferdeksel gans zwart ziet.

We hebben al enkele additieven toegevoegd om het olieverbruik te minderen en pas ook het kleppendeksel met de carterdampenklep vervangen. Op dat moment hing de ganse motor vol met olie. Het probleem is echter niet opgelost en het lijkt erop dat er een ernstig motorprobleem is of zou de olie ook via de turbo eventueel mee gezogen worden als deze defect is

De wagen is destijds als occasie verkocht en de klant eist dat dit nog onder garantie is maar wij kunnen hem toch geen motorrevisie betalen.

Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt met een 2.0HDI. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn ?