geen communicatie / dashboardfuncties meer na opladen accu

9 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Lupo
Type
Lupo
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
1.4 16v akq
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 19-02-2008 11:59

Hallo,


Ik heb een Lupo binnen gekregen op sleep.

De auto had een paar maanden stil gestaan bij de klant .

Hij heeft de accu (was leeg) opgeladen en op het moment dat er geladen werd begon de abs pompmotor al te draaien!stekker van abs unit ligt nu los om leegtrekken accu te voorkomen.


Op het moment dat nu het contact aangezet word heb ik geen dashboardlampjes en meters,alle zekeringen zijn heel ook onder de motorkap.Heb het hoofdrelais nagezien schakelt wel in,brandstofpomprelais schakelt ook gewoon in.

Met starten lijkt de auto aan te slaan maar valt weer uit.

het contactslot geeft alle spanningen goed door,uitlezen van combi instrument lukt niet alsmede motormanagment en startonderbreking.



Kan een te hoge laadspanning van een acculader deze storing veroorzaakt hebben?


Wie weet raad.


Alvast bedankt,


Arnout