Lampje motorolie en koelvloeistof gaan steeds branden

2 reacties

Opgelost

Merk
Renault
Model
Twingo
Type
Twingo I
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Benzine

bennie

Lid sinds: 27-11-2007

Bijdragen: 366

Geplaatst: 20-11-2008 10:07

Waarschijnlijk krijgt de koelvloeistofsensor ook massa via de oliedruksensor zodat hij op werking getest kan worden als je het contact aan zet. Zo kun je dus zien of het lampje heel is. Als de temperatuur hoog is zal waarschijnlijk dus ook het oliedruklampje gaan branden. Of de fabrikant heeft in dat traject een diode geplaatst. Dan blijft het oliedruklampje wel uit.


Grt, Ruud