Geplaatst: 03-12-2008 18:03
[116821]Bij koude motor stottert en maakt hij een onrustwekkende metaalklank. Ook is er veel te weinig vermogen. éénmaal de motor op bedrijfstemperatuur is alles zoals het hoort.
Er zijn geen foutcodes in het voertuig aanwezig. Bij het controleren van de parameters blijken de EGR-klep en de inspuitvervroeging te werken,ook temeratuursensoren werken correct.
Na overleg werden de injectoren gedemonteerd en gecontroleerd. Er werden aan deze echter geen onregelmatigheden vastgesteld.
Nadat deze opnieuw gemonteerd waren was er dan ook geen verbetering te bemerken.
Vervolgens werd het motorregelapparaat en het regelapparaat van de inspuitpomp vervangen (gereset van een andere auto).
Wederom zonder resutaat.
Deze auto heeft slechts 55000km.
Heeft er al iemand een gelijkaardig probleem gehad, of iemand die tips heeft voor mij ???