Geplaatst: 06-12-2008 17:28
[117024]Beste mensen,
Heb hier een Fiesta 1800 turbo-diesel van het jaar 2000, wanneer je deze start slaat hij wel aan maar zal dadelijk na een 3 tal seconden stilvallen, een paar kleine schokjes en dan valt hij uit. Wanneer het gaspedaal lichtjes ingedrukt is tijdens het starten dan blijft hij draaien en draaid hij goed, laat je het gaspedaal los gaat hij naar stationair toerental daar blijft hij een 2 á 3 sec. en dan een paar lichte schokken en dan valt hij uit. Dus zolang je het gaspedaal indrukt draaid hij goed ook op hogere toerentallen.
Een paar weken geleden was dit ook het geval en toen is de wagen binnen geweest bij Ford garage, hun conclusie toen was dat er te weinig brandstof in de tank zat en dat er mogelijk lucht aangetrokken werd, de meter wees toen idd dat de diesel bijna op was, de monteur was toen diesel gaan halen een 10 tal liter, heb de wagen gehaald en bleef goed stationair draaien, dacht dat het probleem opgelost was, tot gisteren het zelfde zich plots voordoet maar dan wel met een tank die driekwart gevuld is, dus zal het toch nog ergen anders zitten. Volgen de Ford garage geen fouten bij het uitlezen en ook geen lichtjes of waarschuwingen op het dashboard.
Wie kan mij helpen of heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt.