Geplaatst: 11-12-2008 20:57
Naar mijn mening is het een klepstoter die krom is heb dit bij Ford ka,tjes al 2 keer gehad . Nokkenas moet er uit stoters vervangen. Je kan het testen door te kijken of de kleppen veel speling hebben. Stel de kleppen laat de motor warm draaien en je zal waarschijnlijk weer het zelfde geluid horen. bij controle staat de klepspeling wee te ruim. Dan weet je zeker dat er een versleten (stukken nokkenas in zit. Voor het uithalen van de nokkenas kanje het makkelijkst de motor uitbouwen.