Audi A6 2.5 Tdi 5 cilinder gooit de koelvloeistof uit het expansievat.

12 reacties

Merk
Audi
Model
A6
Type
Onderwerp
Motorcode
2.5 tdi
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 17-09-2008 16:34

[111799]Deze auto verliest al geruime tijd koelvloeistof uit het expansievat.

De leksporen duiden erop dat dit via de overloop van het expansievat gebeurd.

We hebben gecontroleerd of de cilinderkoppakking lekt maar dat is niet het geval.

De slangen worden ook niet erg hard wat kan duiden op een lekke pakking.

De motor gaat ook niet koken alleen verliest het tankje alle vloeistof.

De temperatuur meter blijft onder het rijden en tijdens stationairloop mooi op negentig graden staan.

We hebben de volgende dingen al vervangen:

Dop van het expansievat

Visco koppeling van de ventilator

Wij komen er zo 1, 2, 3 niet meer uit. Wie kan ons ons helpen met een goede tip????

Met vriendelijke groet,

Martin Kloeze