automaat probleem

2 reacties

Merk
Opel
Model
Astra
Type
Onderwerp
Motorcode
X16SZR
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 13-08-2008 22:37

[109697]Deze wagen heeft een automaatbak die niet in zijn D schakelt als je de wagen net start. draait de motor even dan schakelt hij wel en loopt verder prima.

De wagen heeft ca 100000km gelopen en bij 46000 is de automaatvloeistof gewisselt.

Welke olie moet er in, dextron 2 of ATF type D?

Wat is de vervangingstermijn?

Zit er een filter in deze bak en hoe maak je deze schoon?

Zit het probleem alleen in de schakelaar op de bak en is deze te repareren of moet hij vervangen worden?

bvd, Ruud