rook bij optrekken

14 reacties

Merk
Mercedes-Benz
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
CDI 2
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 23-07-2009 16:50

[133652]Deze E 220 spuwt bij elke acceleratie vanuit stilstand ( bijv. stoplicht) een flinke zwarte pluim uit. Ook onbelast (in de P-stand als je het gas plots indrukt) doet hij dit.

Het is een lijkenauto, dus er lopen nog wel eens mensen achter als dit gebeurt. En schijnbaar klaagt men daarover.

Tot nu toe : Maf-sensor vervangen

Egr-klep gereinigd

Inlaatspruitstuk gereinigd

Injectoren laten reinigen en controleren

Katalysator/roetfilter gecontroleerd (demonteren losslijpen netjes dichtlassen en weer monteren)

Raildrukregelaar afdichtingen vervangen

Hoge-druk pomp vervangen (ivm. uitwendige lekkage)

Luchtfilter is niet verstopt, intercooler staat niet vol olie, alle inlaatslangen zijn heel en lekvrij.

EN HIJ ROOKT NOG STEEDS!!!

Wie weet nog iets waar ik niet aan gedacht heb?????

Alvast bedankt mannen.