Geplaatst: 30-07-2008 23:19
[108901]Koelsysteem keurig gevuld. rijden tot dat motor goed heet is. Niveau blijft goed. Na afkoeling is niveau onder minimum.
Draai dop v.h. expansie vat komt er veel druk (lucht) uit" koelvloeistof komt iets terug. Niet genoeg. vul weer bij tot "goed". Na gebruik hetzelfde. Gooit het koelvloeistof via de dop eruit. Bij afkoeling zit er dus iedere keer te weinig in het systeem. Blijft niet "netjes" tussen de min en max. staan.
Thermostaat vervangen. ( zit er goed in).
Bij het "ontluchten" werd de vloeistof er al "uitgedrukt.
Iemand een idee.??????
B.v.d.
Pieter.