Renault espace IV 2.0 turbo emissieprobleem

6 reacties

Opgelost

Merk
Renault
Model
Espace
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
f4rt
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 19-08-2008 18:33

Ik heb het volgende probleem.


Na het vervangen van een vastgelopen motor blijft de motor op een te rijk mengsel lopen.

(fast trim 0% slow -100%) emissie stand 128

Gasklephuis nagemeten geen probleem (wel lage waarden) nieuwe gepaatst.

MAP sensoren zijn goed. Bij het simuleren met een lager signaal worden de emissies goed. (fast trim 0% slow -20%)


Stand gasklep stationair tussen 17% en 20%.

stationair toerental 750 rpm.

Lambda stat tussen 0.8 en 0.94 volt.

Load bij stationair 36%.

Brandstofdruk 3.2 bar.


Wie heeft er nog een idee van wat het zijn kan?

Moet deze auto worden ingeleerd bij verplaatsen van onderdelen naar een nieuw blok?


Moet de gasklep worden ingeleerd?


Dirk