Geplaatst: 18-04-2008 9:23
[103042]Hallo,
ik zit met het volgende probleem. Hebben en mondeo staan met 2.0 liter motor en deze had een tikkend geluid. Hebben het inlaatspruitstuk vernieuwd (de kleppen lagen er finaal uit) en motor opnieuw geprobeerd, helaas tik bleef.
kop gedemonteerd en nu lijkt het of er een stukje van het inlaatspruitstuk schade heeft aangericht.
Heb ondertussen een nieuwe zuiger gevonden (ford levert alleen complete onderblok) maar zit nu met de kleppen. bij navraag door het revisiebedrijf wordt gezegd dat de schoteldiameter van de inlaatklep 32.5 moet zijn maar in onze kop zit 35. Hetzelfde geld voor de uitlaat schoteldiameter, deze is bij onze kop 30 ipv kleinere standaard.
Heb bij ford dealer geinformeerd en deze heeft niet in het systeem de maten staan, en hij geeft aan dat er maar 1 standaard maat is.
Is er iemand die eens eerder zoiets heeft gehad of weet iemand een oplossing?
Overigens is de auto een ex leaseauto en het lijkt mij dus niet waarschijnlijk dat de auto getuned is.
met vriendelijke groet
michiel bosma