Geplaatst: 11-03-2008 23:30
We hebben hier een Astra binnengekregen met een vreemde klacht. De klant geeft aan dat de auto plotseling onder 2000tpm totaal geen trekkracht meer heeft, daarboven geen problemen. Hij gaf verder aan dat de auto al enkele malen was afgeslagen bij optrekken (na doorschakelen naar de 2e versnelling). Bij deze auto is onlangs het inlaatspruitstuk vervangen wegen vastzittende wervelkleppen, kwaaltje van de 120/150PK 16V.
Auto is uitgelezen, maar geeft geen enkele storing aan. EGR schoongemaakt, voor diagnose tijdelijk een andere luchtmassameter geplaatst en nieuwe software geinstalleerd. Bij een proefrit lijkt de auto inderdaad wat tam bij lage toeren, maar geen echte rare dingen.
De auto is opgehaald, maar al na een kwartier was hij weer terug met onveranderde klachten.
Wie heeft er ervaring met deze klachten zonder aanwijsbare oorzaak?