Slaat slecht aan koude motor en geeft bij snel gasgeven backfire

2 reacties

Merk
Honda
Model
Accord
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0
Eerste inschrijving
januari 1995
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 13-07-2009 20:26

[132929]ik heb hier een accord 2.0 staan. als hij koud is moet je hem met volle gas starten anders slaat ie zoiezo niet aan. je moet hem erna echt aan de praat houden (met de gas spelen). vol gas geven begint hij te stotteren/bokken en slaat hij af (met zo`n hard zuigend geluid alsof hij geen brandstof krijgt). je kan dan wel opbouwend gas geven en dan klimt hij echt in stukken naar een hoger toerental. bij warme motor loopt hij mooi stationair en slaat hij niet af. geef je volle gas krijg je eerste dat hard zuigend geluid weer met af en toe een backfire in de slang naar de luchtfilter en op hoog toeren loopt hij wel ok. bij deellast slaat hij af en geef je rustig gas begint hij weer rustig met af en toe een cilinder dat hij lijkt over te slaan met opbouwen naar een hoger toerental. Wat heb ik gedaan: nieuwe bougies/kabels/rotor/verdeelkap. brandstof leiding voor de filter los gemaakt en op de gallerij lijkt voldoende druk. vacuumslangen nagekeken(ok) verder geen rare geluiden. rijden (dus vermogen nodig) gaat wel maar beschreven hierboven en dan gaat ook mm branden. maar zodra je weer voorbij het bokken bent gaatdeze ook weer uit.

iemand een idee?