Golf 1.8T verhoogd stationair lopen, ook van de luchtpomp

2 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
1.8Turbo
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 09-05-2008 21:51

[104180]Als ik de auto start als hij koud is, loopt de motor ongeveer 1150-1200 toeren en lijkt het of de luchtpomp op hol slaat. Na ongeveer 20 a 30 seconde loopt de motor weer netjes stationair en is de luchtpomp niet meer te horen.

Het gasklephuis is al gereinigd en in de basisstand gezet en de temperatuursensor is ook in orde. Wie heeft er een idee?