Olielekkage

3 reacties

Merk
Smart
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
0.6
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 08-02-2008 21:40

[98628]Motor lekt veel olie en blauwe rook uit uitlaat. Schoon gespoten. Olie komt uit de slangen van intercooler en bij spruitstukingang. Slangklemmen waren losgedraaid. Ik denk met opzet, zodat er meer olie naar buiten komt dan dat het de motor ingaat. Ik denk zelf dat de Turbo de boosdoener is. Is deze redelijk te vervangen. Is wel duur! Of zegt iemand dit is het begin van de ellende.