Combo houdt in en zit een klein gatje achter in het inlaatspruitstuk?

3 reacties

Merk
Opel
Model
Combo
Type
Onderwerp
Motorcode
Z13DT
Eerste inschrijving
januari 2005
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 28-07-2009 9:44

[133946]Kwam met de klacht binnen dat hij behoorlijk rookte en geen vermogen meer had.

Geen foutcodes bij uitlezen.

Bij het demonteren van de egrklep viel mij op dat er achter in het inlaatspruitstuk ter hoogte van de dynamo een gatje zat.

Voor mij nog steeds niet te verklaren hoe dat erin is kunnen komen maar misschien hier iemand met ervaring hierover.

De egrklep heb ik vervangen en het gatje dicht gemaakt.

De auto loopt nu wel beter maar houdt nog steeds zo vanaf ongeveer de 3000tpm in en rookt dan ook nog steeds iets.

Wie o wie kent dit probleem???

BVD