tikkende injectors

5 reacties

Merk
Peugeot
Model
605
Type
605
Onderwerp
Motor
Motorcode
V6 24v
Eerste inschrijving
januari 1991
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 06-03-2008 13:55

Hallo,


Bij rustig rijden - onder 3000 toeren - loopt alles normaal.


Boven 3000 toeren is er een zeer luid getik in de motor, enkel in de voorste 3 cilinders.


Bij terug rustig rijden en afgekoelde motor (enkele tientallen kilometers later) verdwijnt het getik weer vanzelf.



Eerst dacht ik aan de hydraulische kettingspanners omdat het geluid op een ratelende ketting lijkt.


Daarna dacht ik aan de kleppen maar deze zijn in topconditie en er is geen vermogenverlies

De klepstoters zijn van het verbeterde soort, dus zonder inslijting


Het geluid komt volgens mij van de injectors.


Reeds injectorcleaner gebruikt.

Er word 98 octaan getankt

er zit kwaliteit olie in de auto



hoe komt het dat die injectors zo luid kunnen tikken ?


kan dit eventueel nog iets anders zijn ?


en indien het inderdaad de injectors zijn, dienen deze vervangen te worden of welke actie kan ondernomen worden ?


alvast hartelijk dank


groeten,

Nele.