Geplaatst: 19-09-2008 20:11
[111920]hallo jongens,
het volgende probleem: ik heb een astra g staan die was stilgevallen tijdens rijden. Nu slaat hij niet meer aan enkel met behulp van remmenreiniger wel, hij blijft echter ook niet draaien. Even uitgelezen met als foutcode: p0251- injectiepomp overloopklep.
Nu is het probleem van de stuurdozen van deze pompen mij bekend van vorige gevallen maar bij deze is het net iets anders: ik heb de stuurdoos eraf genomen en geopend echter geen los soldeerpunt te zien deze keer. wel lekt de pomp zelf nogal wat diesel en tussen de stekker op de injectiepomp stuurdoos zat ook wat diesel.
Nu is mijn vraag: gaat het hier om het bekende stuurdoosprobleem of betreft het hier toch effectief een mechanisch probleem in de pomp zelf aangezien ze brandstof lekt...
iemand ervaring hiermee?
dank bij voorbaat