Geplaatst: 29-09-2008 11:14
Hallo techneuten,
Ik heb een opel movano in de werkplaats die spontaan afslaat tijdens het rijden(maakt niet uit of de motor warm of koud is). Als de auto is afgeslagen is hij daarna wel weer direct te starten en slaat dan ook redelijk goed aan, het storings lampje brand dan wel,maar motor loopt verder goed.
Bij het uitlezen komen er twee storingen naar voren, namelijk:Raildrukbewaking en Brandstof temperatuur te hoog.
Ik vind dat de auto ook niet zo direct aanslaat zoals je van een common rail diesel mag verwachten,je moet de sleutel net even een paar seconden langer vasthouden dan zou moeten.
We hebben reeds de raildruk sensor vervangen(heeft niet geholpen) De verstuivers zijn getest en oke bevonden.
Heeft iemand een idee? Geeft de hogedruk pomp bij deze movano's wel eens problemen? Misschien toch valse lucht? Of startblokering?
Alvast bedankt.