Motormanagement lampje aan bij optrekken

4 reacties

Merk
Kia
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
j3cr
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 04-11-2008 1:02

[114767]Dag collega's,

Ik zit hier met een Carnival opgescheept met knipperende lampjes. Het eerste is het gloeilampje, maar das hoogstwaarschijnlijk het relais. Bij uitlezen geeft deze foutcode: P0380, Relais zuigbuisverwarming onderbreking/massasluiting. Ik kan alleen bij god niet determineren welk relais dit is, of tenminste, waar hij zit!

Wat ik echter vele malen storender vind, is het feit dat elke keer als er geaccelereerd wordt, het motormanagement lampje aan gaat. Bij koude motor doet hij dit minder snel dan wanneer hij warm is. Bij constante snelheid gaat het lampje weer uit, maar zodra er ook maar iets gas bij gegegeven wordt knipt hij weer aan. Zodra je constant rijdt (snelheid maakt niet uit, al is het 150) gaat het lampje uit, iets gas bij betekent lampje aan...

Uitlezen gaf de volgende codes:

- P1119 Toemetingseenheid stroombewaking. Hogedrukcircuit hoeveelheid maximaal.

- P1120 Brandstoftoemetingseenheid. Signaal te klein.

- P0190 Raildruk sensor. Signaal te groot.

- P1120 Brandstoftoemetingseenheid. Signaal te klein.

Degene die de auto voor mij heeft uitgelezen zei dat dit 9 van de 10 keer duidt op een verstopt brandstoffilter. Deze is inmiddels vervangen, maar 0 resultaat. Toen we de auto kregen was de tank nagenoeg leeg. Sytze en ik denken nu aan rotzooi in de tank, die in de aanzuigbuis zit ofzo.

Hij rijdt verder prima, trekt als een beer en geen excessief brandstofverbruik...

Alvast dank voor de brainstorm...

Sjoerd