406 2.0 hdi slaat goed aan maar loopt even niet mooi rond

3 reacties

Merk
Peugeot
Model
406
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0 hdi turbo (RHY)
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 03-10-2008 15:13

[112725]bij de koude start slaat de motor goed aan maar loopt korte tijd niet mooi rond, na een of twee keer gasgeven is het probleem weg. Als de motor eenmaal warm is, start hij ook probleemloos en loopt meteen mooi rond.

Na twee uur stilstand is het probleem terug.

Uitgelezen: geen foutcodes.

Retour van de injectoren gemeten, dit lijkt goed; stationair een enkele druppel en alle 4 mooi gelijk.

Gloeibougies zijn goed, wel valt op dat de gloeitijd nagenoeg nihil is. (maar volgens sommigen is dat normaal bij dit type?)

Verder met "megamacs" parameters uitgelezen brandstofcorrectie injectoren ed, opbrengst en inspuitdrukken,

dit lijkt allemaal goed.

Iemand een idee?

(het gaat hier om een Bosch inspuitsysteem)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Hans