slecht lopen

5 reacties

Merk
Volvo
Model
850
Type
Onderwerp
Motorcode
b5252f(s)
Eerste inschrijving
januari 1993
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 03-03-2009 1:21

[123714]goedendag,

ik zit met het volgende probleem

ik heb een volvo 850 2.5 10 klepper,

maar.. hij heeft een co percentage van tussen de 8 en de 12%

en als hij rond de 3000 r/pm zit lijkt het net of hij maar op 4 cilinders loopt.

ook als de motor koud of warm is is een ritmische schok in de auto te voelen alof er 1 cilinder maar half mee doet. dit is tevens ook te horen, als de auto stationair draait, aan de uitlaat.

het enige wat mij wel op is gevallen is dat de hydraulische klepstoters aardig wat leven maken,

zeker nadat de motor geflusched is en met half syntheet 10w40 olie ververst is.

Ik heb reeds al vernieuwd:

- bougies (origineel)

- bougiekabels (orgineel)

- verdelerkap en rotor (orgineel)

- bobine (orgineel)

- motormanagement computer ( orgineel)

- krukas sensor (orgineel)

- klopsensoren (orgineel)

- carterventilatie ( alles vernieuwd incl. vacuum slangen etc orgineel)

compressie is ook gemeten en zit tussen de 11.5 en 13 bar ( 1:10 fabrieks gegevens)

de auto heeft 340000 km gelopen.

zelf begin ik er aan te twijfelen of het misschien niet een kapotte injector is..

tevens zijn alle filters etc ook vervangen.

heeft er misschien iemand ervaringen met dit probleem of kan iemand mij misschien nog op weg helpen?

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

mvg peter de bruijne