Geplaatst: 27-04-2009 18:37
[127534]Geachte heren, dames,
Ik het een BMW E28 binnen staan met het volgende probleem. Als de klant in de file rijd, of vaak moet afremmen voor het stoplicht heeft hij het volgende probleem: Het rempedaal wordt hard en de auto is niet meer vooruit te branden (het lijkt erop dat de remmen erop blijven staan). Als je dan weer een beetje op gang bent gaat het vanzelf weer over en remt de auto weer normaal. Ik heb zelf nog geen tijd gehad om ver met de auto te gaan rijden, dus ik heb het hier over de ervaring van de klant. BMW dealer is er al mee bezig geweest, maar zonder succes. Ze hebben wel de remslangen voor en het blok schuin boven de hoofdremcilinder vervangen (ik weet niet hoe deze rembekrachtiging werkt, moet ik nog uitzoeken, maar er zitten 2 hoofdremcilinders achter elkaar, degene het verste van het schutbord af is de hoofdremcilinder, en degene het dichtste bij het schutbord is (denk ik) de bekrachtiging. Vanuit deze 'remcilinder' loopt ook een slang naar het blok wat vervangen is.
Iemand zo enig idee of dit al meer bij de hand gehad?