Geplaatst: 26-08-2008 22:22
[110489]Beste mensen,
Een kennis van mij heeft een Peugeot 106 met een 1.1 injectie motor erin. Deze auto slaat van de een op andere dag niet meer aan.
Wat ik vernomen heb is dat de motor al enige tijd wat slechter functioneerde, dwz hij schokte af en toe.
De auto is rijdend naast het huis gezet, en de volgende dag sloeg de motor niet meer aan.
- De brandstofpomp werkt, brandstof stroomt ook door de injectie carburateur heen.
- Eerst geen vonk op de bougie's. Na vervanging van bobine (zogenoemde DIS-bobine) wel vonk, maar motor slaat nog steeds niet aan.
- Injector leek weinig tot niets te doen, nieuwe injector gemonteerd, maar motor slaat nog niet aan.
- Injector iets los gelaten waardoor benzine op de gasklep druppelde, motor wil nog steeds niet aanslaan, heeft zelfs niet de neiging tot.
- Als bij geopende gasklep remmenreiniger wordt ingespoten, heeft de motor nog steeds geen neiging tot aanslaan.
Het lijkt mij dat als een motor vonk heeft, en benzine (of brandbare vloeistof als remmenreiniger) krijgt dat deze dan in ieder geval iets moet gaan doen. Tenminste de neiging tot aanslaan hebben.
Hebben jullie nog een idee, waarom deze motor nog steeds geen thuis geeft?
Alvast bedankt voor de reacties.