technische verklaring

21 reacties

Merk
Seat
Model
Ibiza
Type
Onderwerp
Motorcode
1.4 aex
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 27-08-2008 7:52

[110505]ik had gister een seat ibiza staan waarvan de de d-riem gedaan moest worden

een makkelijke riem , bij het demonteren en het op tijd zetten zag ik dat de nokken-as 2 tanden verkeerd stond

op de fabrieks merktekens schuin-streepje onder en puntje boven in overleg de riem eraf gehaald en op de originele merktekens gezet

alles weer terug gemonteerd en niet willen lopen maar dat is logisch want je onsteking zit op je je nokken-as de ontsteking proberen af te stellen maar de sluef op het ontsteking huis was niet lang genoeg op hem goed te krijgen

toen maar weer de riem opnieuw gemonteerd maar nu de nokken-as 2 tanden te laat gezet en de onsteking weer ag gesteld en de motor loopt perfect

wie heeft hier een logische verklaring voor

de kmstand is rond de 2 ton dus de derde d-riem