Geplaatst: 27-08-2008 7:52
[110505]ik had gister een seat ibiza staan waarvan de de d-riem gedaan moest worden
een makkelijke riem , bij het demonteren en het op tijd zetten zag ik dat de nokken-as 2 tanden verkeerd stond
op de fabrieks merktekens schuin-streepje onder en puntje boven in overleg de riem eraf gehaald en op de originele merktekens gezet
alles weer terug gemonteerd en niet willen lopen maar dat is logisch want je onsteking zit op je je nokken-as de ontsteking proberen af te stellen maar de sluef op het ontsteking huis was niet lang genoeg op hem goed te krijgen
toen maar weer de riem opnieuw gemonteerd maar nu de nokken-as 2 tanden te laat gezet en de onsteking weer ag gesteld en de motor loopt perfect
wie heeft hier een logische verklaring voor
de kmstand is rond de 2 ton dus de derde d-riem