Geplaatst: 27-08-2008 15:11
[110525]Hoi Iedereen
Heden terug een problemcar binnengekregen.
Betreft een Mercedes E220CDI '2001 met automatische versnellingsbak.
Klant kwam kleine maand geleden binnen met volgende probleemstelling :
Bij een serieuze accelleratie (bv bij inhalen) gaat de auto geregeld in noodloop (max 3000tr)
OF springt de automaat tijdense de acceleratie in neutraalstand. Auto moet dan aan de kant gezet
worden en bij herstart is alles weer normaal.
FC's uitgelezen 1/p2500 versnellings overbrenging
2/p.... toerentalvergelijk N2 naar N3
FC's opgeslagen en gewist in voertuig. Klant terug de baan op tot het probleem zich terug voordeed(meermaals /dag).
Terug uitgelezen en zelfde FC'S. Toerentalsensor blijkt in de printplaat gemonteerd te zijn die in de versnellingsbak
gemonteerd zit. Deze printplaat werd vervangen. FC's terug gewist en klant vol goede moed terug de baan op.
Een 14-tal dagen géén probleemmelding meer gehad, helaas een paar dagen terug éénzelfde probleem. Auto gaat
nu wel niet meer in noodloop, maar klapt enkel nog in neutrale versnelling bij deftig accelereren.
FC's terug uitgelezen en nu komt enkel nog FC 'P2500 versnellingsbak - overbrenging' terug.
Er is helaas weinig tot géén info te vinden in onze databases ivm deze fc. Iemand een idee waar we nog naartoe
moeten zoeken?
Alvast dank voor het meedenken,
mvg