Geplaatst: 08-01-2008 21:30
Wij hebben van een vectra 2.0DTL van 1997 de brandstofpomp vernieuwd, met een nieuwe pomp (dus geen ruilpomp)
Eerst het brandstofsysteem ontluchten, daarna de motor gestart. De motor liep steeds 10 sec. en sloeg dan af.
Ook kon je het motortoerental niet verhogen. We hebben de storingscodes uitgelezen en bleek de krukassensor de boosdoener te zijn. Deze hebben we vernieuwd maar eigenlijk nog hetzelfde probleem.
De motor plankgas gestart en toen bleef deze wel lopen maar duurde heel lang voordat het toerental boven de 2000t/min. kwam. M.a.w. de motor loopt nu wel maar heeft totaal geen vermogen en het duurt even voordat je een hoger toerental bereikt. De turbo doet waarschijnlijk ook helemaal niet mee.
Met uitlezen krijgen we "storing in luchtinlaatsysteem'.
Iemand ook suggesties? Alvast bedankt.