Automaat schakelt soms met een bonk

3 reacties

Merk
Mercedes-Benz
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0E
Eerste inschrijving
januari 1990
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 27-02-2009 22:19

[123470]De vraag:

MB201 aut. schakelt af en toe zonder "demping", dus direct en abrupt (bonk) op.

Het is maar af en toe, vooral bij het gaspedaal op één stand rustig intrappen en stilhouden.

Bij harder optrekken werkt e.e.a. wel altijd goed (meer gas geven).

De olie en het filter zijn vervangen, de oude olie stonk niet maar was niet echt nieuw meer.

Ik gok (omdat het soms optreedt en gaspedaalgevoelig is) op een vacuumlek oid in de leidingen of iets met een vacuumregelaar, welke procedure moet ik volgen om dit helder te krijgen?

(km stand 220.000)

De schakelaar S en E omzetten lijkt overigens ook niets uit te halen?

bvd!

Hans