onbalans in stuur

7 reacties

Merk
Peugeot
Model
106
Type
Onderwerp
Motorcode
1.1
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 16-02-2009 23:56

[122610]Hallo,

Ik heb een peugeot 106 met 205/15 inch Rial velgen waar 195/15/45 michelin banden omheen liggen. Op de achteras zijn wheelspacers aangebracht om het passend te maken. Alles heb ik zo gekocht. Toen ik de auto kocht, had ik geen last van onbalans, maar sinds de wielen één keer gedemonteerd zijn geweest, is het alleen maar gezeur met trillen in het stuur. Velgen zijn inmiddels ongeveer vijf keer uitgebalanceerd, ook onder druk, auto is uitgelijnd, aandrijfassen zijn vervangen, enz. Nu is het tijd goed gegaan, maar sinds ik vorige week mijn remblokken heb gedaan, is het weer gezeur. Heeft iemand een idee wat dit probleem kan zijn? Is het mogelijk dat door deze abnormale maten, de krachten op het stuur te groot worden?