Geplaatst: 10-12-2008 10:57
Het is me nu voor de tweede maal gebeurd dat na meer als een week de auto niet gebruikt te hebben je alleen het relais van de startmotor hoort ratelen. Wanneer de auto regelmatiger gebruikt wordt is er niets aan de hand. De geplaatste accu is nog geen jaar oud en heeft 70 Ah en een startcapaciteit van 315 A. Bij de dealer is gecontroleerd op lekspanning maar dat was niet meer dan 0.15 A (normaal volgens hen, omdat het alarm,de boordcomputer en de radio dit verbruiken).
De accu is ook door de dealer doorgemeten en getest met een belasting van 500 A, alles prima in orde bevonden, de dynamo laadt goed bij met 14.4 volt. Wat kan de oorzaak zijn?