compressieprobleem 121

2 reacties

Merk
Mazda
Model
121
Type
TYPE ZQ
Onderwerp
Motor
Motorcode
J4c 44Kw
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 15-01-2008 2:38

Probleem is dat deze auto op 3 cilinders liep, compressie gemeten, geen compressie op cilinder 1, kopdemontage, geen zichtbare beschadigingen aan kop of pakking, vloeistof op zuigers en kleppen gezet, alles dicht en normaal.


Na veel zoeken, blijkt 1 stoterstang een stukje lager te staan dan de rest ( Ford feestje motor onderliggende nokkenas), dus vermoeden nokvolger of nokkenas kapot, waardoor inlaat niet meer opengaat.


Wie kent een dergelijk geval, is dit een bekend probleem ????, hoe aan te pakken, is de nokvolger eruit te halen zonder het complete blok te slopen ???? Toegang misschien via carterpan ?????

Alle info is welkom, ik heb zo'n blok nog niet opengehad.