geen warmloopfase

3 reacties

Opgelost

Merk
Mercedes-Benz
Model
S-klasse
Type
TYPE W126 - C126
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
motor 2.6 SE
Eerste inschrijving
januari 1986
Brandstof
Benzine

Benzema

Lid sinds: 24-10-2025

Bijdragen: 224

Geplaatst: 04-01-2009 15:45

Hoi, motor start goed maar de warmloopfase werkt (choke-stand) niet. Moet de gaspedaal tot 1000 toeren houden anders valt hij uit en dit totdat hij minimaal 50 á 60 graden is dan pas loopt hij weer normaal. Dit is gebeurd na een lege accu, startkabel erop en starten maar niet aanslaan, verdeelkap was geoxydeerd schoongemaakt, toen wel aanslaan maar flink verzopen. heb toen flink doorgestart tot hij normaal bleef draaien. Alleen nu deze probleem, voorheen reed hij goed, ook koud. Zou door piekspanning de ecu opgeblazen zijn want de stappenmotor doet nu ook raar, met stekker erop valt motor (warm) terug tot 500 toeren totdat hij stilvalt, zonder stekker loopt hij normaal zo'n 800toeren. Wie herkent dit euvel?