Geplaatst: 07-10-2008 22:57
[113002]hallo volgende probleem doet zich voor, de distributie riem was gebroken koppen/kleppen revisie gehad distributie op tijd gezet maar nu wil motor niet meer aanslaan, geen vonk geen inspuiting wel druk van pomp. uitlezen gaf foutcode "geen toerentalsignaal" meetwaardeblok geeft geen toerentalsignaal. Met scoop signalen gemeten bij regeleenheid van krukassensor halgever nokkenas en krukasreferentiesensor geven alle signaal af. regeleenheid gewisseld met donor auto zelfde probleem. wie weet in welke standen de mechanica moet staan voorste cil bijrijderzijde staan zuiger en nokken boven en van cilinder 6 bestuurderzijde achterste op tuimelen de opening in de drum van de halgever staat dan een 1/4 slag naar rechts voor de halgever klopt dit ?? weet iemand hoe referentie signaal krukas er uit moet zien "waarde" en wordt deze door de groef in de krukaswang gemaakt ? hoe is de de exacte werking omschrijving van de ontstekings timing??
wie kan mij hieraan helpen alvast bedankt.