Geplaatst: 04-05-2008 21:55
[103911]Hallo mensen,
Ik heb een fiat brava staan met een 1.2 16 v moter , nokkenas vastgelopen , nou is mijn vraag je moet deze op tijd zetten dmv de 2 uitsparingen in de zijkant van de kleppendeksel ( via de pluggen)
als deze op tijd staat valt mij op dat van de 4 cilinder de uitlaatkleppen op open staan en niet een klein beetje maar echt vol open, normaal staan deze op weg naar open.
nou zag ik ook staan dat de 1 en 2 cil omhoog moeten staan ( dmv pennen is dit te verwezenlijken) en de 3 en 4 cil naar beneden , dan zou het geen kwaad kunnen maar dan staat bij mijn weten het spul niet op tijd , zoals ieder geleerd is klopt dat niet meer dan denk ik zo .
Klopt dit dat het zo hoort op deze wijze zoals het beschreven staat en niet zoals het normaal moet ?
ik wil daar even uitsluitsel over zit er over te denken nlk dat het niet klopt.
alvast bedankt ,
vr grt Sjaak